Folders als marketingtool - Waarom gebruik je folders | Dimade ontwerpbureau
16055
post-template-default,single,single-post,postid-16055,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Folders als marketingtool

folders-marketing

Folders als marketingtool

Folders als marketingtool

Folders, een marketingtool dat nog steeds erg gewaardeerd wordt door de lezer. Folders zijn in bijna alle formaten te verkrijgen en zijn een uitstekende tool om klanten te informeren over uw producten of diensten. Bedrijven gebruiken folders nog steeds in de Business2Business markt maar ook in de Business2Consumer markt. Folders worden nog wel eens verward met brochures, een folder is één groot vel papier dat meerdere keren gevouwen is en bestaat meestal uit 4, 6 of 8 pagina’s. Een brochure bestaat uit losse vellen papier die aan elkaar zijn vastgeniet of gelijmd en bestaat meestal tussen de 12 en maximaal 64 pagina’s.

Wanneer gebruik ik een folder?
Een folder is een stuk uitgebreider dan bijvoorbeeld een flyer. Ze bestaan namelijk uit meerdere pagina’s waardoor je als bedrijf meer informatie over je product of diensten kunt geven. Hierdoor heeft een folder een hogere waarde en heb je meer kans dat de lezers deze veel langer zullen bewaren. Deze marketingtool wordt onder andere veel gebruikt bij open dagen, beurzen of je komt ze tegen op plaatsen waar je doelgroep zich bevindt. Een voorbeeld hiervan is bij een huisartsenpraktijk, hier kom je vaak folders tegen met informatie over bijvoorbeeld  een ziekte of medicijn met wie of wat daar een oplossing voor kan zijn. Folders worden ook vaak naar (potentiële) klanten gestuurd om nieuwe informatie te geven.

Een professionele bedrijfsfolder is vaak een van de allereerste marketing tools waar je als bedrijf aan moet denken om publiciteit te maken in het offline marketing kanaal. Een exclusief folder ontwerp zorgt voor een belangrijke rol in de presentatie van je bedrijfsfolder. Want hé, dit is wel een soort van visitekaartje voor je bedrijf. Zorg er dus voor dat je gebruikt maakt van de juiste informatie voor je doelgroep en foto’s die herkenbaar zijn in je huisstijl. Over het ontwerp hoef je je geen zorgen te maken want als creatieve partner zorgen wij voor een professioneel grafisch ontwerp.

Onze tips voor een perfecte folder:
1. Een goed ontwerp met een aansprekende voorkant om verder te lezen
2. Duidelijke inhoud over je bedrijf of product om zo interesse te kweken bij de lezer.
3. zorg voor een ”call to action”
4. Formaat van de folder is bepalend voor je doelgroep, groot of toch kleiner.
5. Perfect drukwerk

Wil jij meer informatie over het maken van een folder? Neem contact met ons op en we gaan er graag samen voor zitten. Of bekijk al ons drukwerk hier

 

folders



WhatsApp chat